5 tips voor een gezonde geest

  • Kelly 

👉Schrap onnodige verplichtingen
Zit je agenda vaak stampvol? En heb je daardoor het gevoel dat je zelden tijd hebt om gewoon eens rustig uit te blazen? Neem je agenda erbij, bepaal wat écht belangrijk is en wat niet, en durf een aantal afspraken af te zeggen.

👉Ruim je huis op
Een rommelig huis kan een reden zijn voor stress. Begin klein (met je bureau bijvoorbeeld) en tackel daarna de rest van het huis. Geen leuk werkje, maar peace of mind krijg je pas als alles op z’n plaats ligt.

👉Slaap genoeg
Het belang van genoeg slaap wordt ook in 2017 nog zwaar onderschat. Tip? Track je slaap en kom erachter hoeveel slaap jij zelf nodig hebt om fit en gezond te zijn. Leg jezelf doelen op om genoeg slaap te halen.

👉Beperk je smartphonegebruik
Leef meer in het nu, en minder op je scherm. Je zal merken dat je véél meer gedaan krijgt. Een hele belangrijke: vermijd smartphonegebruik vlak voor je gaat slapen, want het is nefast voor je nachtrust.

👉Weg met dat uitstelgedrag!
Uitstelgedrag: veel mensen kweken het tijdens hun studententijd en raken het daarna nooit meer kwijt. Nochtans merken we dat problemen die je lang voor je uitschuift voor onnodig veel extra stress zorgen. Pak problemen meteen aan voor meer gemoedsrust.